Wat zijn de ruimtelijke consequenties van MaaS, zelfrijdende voertuigen en meer fietsen en lopen?

11 april 2018
Buiten de binnensteden veel MaaS en zelfrijdend OV, op de rand van de stad multimodale overstap-hubs, in de steden zelf voorrang voor fietsen en lopen - en liever geen zelfrijdende auto's! Dat was één van de beelden die zo ongeveer oprezen tijdens de masterclass bij het Ministerie van IenW op vrijdagmiddag 6 april 2018. In het kader van het ontwerp- en onderzoekstraject De Stad van de Toekomst (van Bna, het Rijk, een aantal gemeenten en andere partners) werd deze georganiseerd. Een aantal VerDuS SURF-onderzoekers lichtte toe welke ontwikkelingen in de mobiliteit er te verwachten zijn.
Deelnemende SURF-projecten waren SCRIPTS (over Mobility as a Service), STAD (over zelfrijdend vervoer) en Smart Cycling Futures (over de bijdrage van fietsen aan leefbare steden).

Lees verder op de website van Bna; je kunt ook de zogenoemde 'kroniek' naar aanleiding van deze masterclass downloaden.
 
DEEL: 

VERWANTE BERICHTEN

Agenda

Interviews met SURF'ers

Volg ons op twitter